POLICY

VILLKOR

1. Allmänt

1.1 Konsumenterna har ett avst√•nd k√∂p / f√∂rs√§ljningsavtal (‚ÄĚVillkoren”) mellan “Ny HomeConcept”, registreringsnummer 559124‚Äď5120 (nedan kallat “Bolaget”), av online-handelsplattform www.nyhomeconcept.se (nedan kallad “Portalen”) √• ena sidan och en juridisk eller fysisk person eller juridisk entitet (nedan kallad konsumenten) som vill k√∂pa en produkt eller tj√§nst p√• portalen (nedan kallad ” Produkten “) √• andra sidan.

2. Shopping med oss

2.1. Med betalning bekräftar konsumenten att han har läst alla Villkoren.

2.2. Samtliga Produktpriserna på portalen anges med moms. Kostnaden för leveransservice ingår inte i det angivna priset på varan, den kommer att beräknas i korgen genom att välja den leveransmetod som Säljaren erbjuder. Inga extra avgifter kommer att tillkomma när kunden får beställda varor.

2.3. Den valda produkten och den valda leveransmetoden kan betalas via Internetbank.

2.4. Det är nödvändigt att ange Konsumentens e-postadress så att företaget efter mottagandet av betalningen kan skicka en bekräftelse på godkännande av beställningen och det förväntade mottagandet av sändningen.

3. Betalningsvillkor

Betalning sker med kort eller faktura. Kortbetalning: Vid best√§llning via NY Homeconcept webbshop kan du betala med kort. Beloppet √§r reserverat f√∂r NY Homeconcept p√• best√§llningsdagen, √§ven om en produkt √§r tillf√§lligt otillg√§nglig. Observera att √•terbetalningar endast kan g√∂ras n√§r hela ordern levereras. NY Homeconcept hanterar s√§kra f√∂rskottsbetalningar i samarbete med PayEx. N√§r du betalar med kort, krypteras dina kortuppgifter via PayEx till respektive kortutgivare. F√∂r din s√§kerhet sparar vi inte dina kortuppgifter i v√•ra databaser. Du kommer att t√§ckas av bankens f√∂rs√§kring vid otillb√∂rlig debitering. Vid misstanke om obeh√∂riga kortk√∂p kommer banken att stoppa betalningen. D√§rf√∂r √§r det viktigt att tillhandah√•lla korrekt information vid ink√∂p. PayEx uppfyller kraven f√∂r PCI-DSS. Faktura i samarbete med Klarna: Fakturan bifogas leveransen och betalningen m√•ste vara vid NY Homeconcept senast 14 dagar efter leverans. Faktureringsavgift p√• 39 kr debiteras. Vid f√∂rseningar debiteras r√§nta enligt nedan och en p√•minnelseavgift p√• 50 kr. Vid fakturafr√•gor – kontakta Klarna tel. 08-120 120 10 eller [email protected] Efter 14 dagars betalningsf√∂rsening kommer 25,50% att debiteras i dr√∂jsm√•lsr√§nta.

4. Sekretess

4.1. Genom att använda portalen samtycker konsumenten att bolaget skall behandla konsumentens personuppgifter och personliga identifieringskoder i enlighet med personuppgiftslagen.

4.2. Genom att använda portalen bekräftar konsumenten att han är informerad och samtycker till att överföra sina personuppgifter till personuppgiftsoperator (säljare), som tillhandahåller de tjänster på uppdrag av bolaget.

4.3. Företaget bekräftar att behandlingen av konsumentens personuppgifter och personliga identifieringskoder används endast för inköp av produkter och leverans av varor.

4.4. Företaget har rätt att informera användare via e-post om olika typer av portalrelaterade aktiviteter.

5. Ansvar

5.1. Konsumenten garanterar äktheten av data som matats in på webbplatsen och garanterar sanningen av alla lämnade uppgifter i kommunikation med bolaget.

5.2. Bolaget tar inget ansvar om användaren har lämnat oriktiga uppgifter och detta har belastat eller omöjliggjort utförandet av transaktionen.

5.3. Bolaget garanterar icke-spridning av användarens uppgifter till tredje part, utom när tillhandahållande av information är obligatoriskt i enlighet med svenska lagbestämmelser.

5.4. Med tanke på att betalningshantering tillhandahålls av tredje part (banker), kan Bolaget inte påverka och inte ansvara för eventuella fel i betalningsprocesser.

5.5. Konsumenten tar fullt ansvar för eventuella åtgärder som på något sätt bryter mot eller kan kränka bolagets rättigheter, en annan konsument, säljare eller någon tredje part.

6. Garanti

6.1. Säljaren / Företaget ansvarar för produktkvalitet och garantivillkor, om det finns några.

6.2. Konsumenten har rätt att kontakta företaget för produktens bristande överensstämmelse med villkoren i avtalet inom två år från den dag produkten togs emot, i enlighet med lagbestämmelserna i Sverige, om säljaren inte ingår ett separat avtal med användaren.

6.3. Om kunden möter några problem med produkten ska den informera företaget.

6.4. Garantier gäller inte för tjänster.

7. Våra rättigheter

7.1. Bolaget har rätt att blockera konsumenternas tillgång till portalen och / eller för att ta bort profilen om konsumenten har brutit mot reglerna eller handlat olagligt.

8. Leveransvillkor – Fraktkostnader

Om du köper en enhet som kostar mindre än 1 500 kr, debiteras en avgift på 195 kr. Inköp över 1500 kr debiteras med 395 kronor. Undantag görs för sängar, soffor och bordskivor. Vid inköp av sängar, soffor eller bordsskivor debiteras en avgift på 600 SEK per enhet.

  1. Ångerrätt / annullera köpet

9.1. Konsumenten har rätt att skicka tillbaka de varor som redan mottagits, enligt den ångerrätt som anges i EU: s lagstiftningsföreskrifter senast 14 (fjorton) dagar efter det att varan mottagits.

Konsumenten är ansvarig för minskning av varans värde när produkten används för andra ändamål än vad varan är avsedd för. Kunden täcker avgiften för returvara.

9.2. Konsumenten kan inte utnyttja ångerrätten om:

9.2.1. Varan är gjord enligt konsumentens anvisningar / produkten är tydligt personlig;

9.2.2. Konsumenten har öppnat förpackningen som för hälso- och hygienskäl inte kan återlämnas;

9.2.3. Produkten, på grund av dess egenskaper, har efter leverans, oåterkalleligt blandas med annat;

9.2.4. Konsumenten har begärt säljaren att komma på plats och utföra akuta reparationer eller underhållsarbete. Om säljaren vid ankomsten till konsumenten utför en ytterligare tjänst eller tillhandahåller andra varor än de reservdelar som behövs för reparation eller underhåll, ska rätten till återkallelse gälla för nämnda ytterligare tjänster eller varor;

9.2.6. Konsumenten, via tjänsten, har ingått i ett separat avtal med säljaren för boendetjänster (med undantag för uthyrning av bostäder), transport av gods, uthyrning av fordon, catering eller underhållning, om säljaren åtar sig att tillhandahålla tjänsten på ett visst datum eller inom en angiven tidsperiod;

9.2.7. Ett inköpsavtal ingås för leverans av digitalt innehåll som inte levereras på en fast hårdvara om leveransen av digitalt innehåll påbörjas efter konsumentens uttryckliga medgivande och bekräftelse av förlusten av ångerrätten.

9,3. Vid användning av ångerrätten, är konsumenten skyldig att returnera varan mottagits till bolaget inom en period på minst 14 (fjorton) dagar efter utnyttjande av ångerrätten och varan är intakt och oanvänd. Det är önskvärt att returnera produkten med alla (intakta) förpackningar. Retur av varorna ska göras per post, kostnaderna täcks av konsumenten.

9.4. Vid återlämning skall bolaget betala tillbaka det belopp som betalats senast 14 (fjorton) dagar efter ansökan om utövande av ångerrätten har gjorts samt annan nödvändig information erhållits.

9.5. Bolaget har rätt att häva återbetalningen av det belopp som konsumenten betalat förrän bolaget tar emot varan eller konsumenten har lämnat ett intyg till bolaget som bekräftar att varorna har returnerats, beroende på vilken process som sker snabbast.

10. Klagomål

10.1 Om konsumenten har betalat men inte har f√•tt produkten eller tj√§nsten, m√•ste konsumenten informera f√∂retaget om den aktuella situationen. I detta fall √§r konsumenten skyldig att skicka ett e-mail till [email protected], med angivande av ink√∂psnummer, typ av erbjudande och betalningsinformation. Bolaget ska l√§mna svaret senast inom tre arbetsdagar fr√•n det att mottagaren mottagit meddelandet.

INTEGRITETSPOLICY

Sekretess- och sekretesspolicy spelar en viktig roll i dagens verksamhet. Vårt team uppskattar våra kunder och deras privata dataintegritet.

1. Alla användares personuppgifter och personliga identifieringskoder som anges på portalen är skyddade enligt svenska lagbestämmelser.

2. Genom att registrera sig på portalen och / eller använda portalen uttrycker användaren samtycket att företaget utför bearbetningen av användares personuppgifter och personliga identifikationskoder i enlighet med Personuppgiftslagen.

3. Syftet med behandlingen av användarens personuppgifter och personliga identifikationskoder är inköp av varor och tjänster samt leverans av varor.

4. Bolaget har rätt att informera användarna om olika typer av portalrelaterade frågor via e-post.

5. Genom att använda portalen, godkänner användaren att han är informerad och samtycker till att överföra sina personuppgifter till personuppgiftsoperatör som tillhandahåller tjänster på uppdrag av bolaget (till respektive säljare, som tillhandhåller mottagandet av varor och / eller tjänster och till leverantören av produkter (post, kurir) om användaren har valt leveranstjänst).

6. Vid köp på portalen måste konsumenten ange namn, efternamn, fraktadress, telefonnummer och e-postadress i registrerings rutan. Bolaget behåller endast de uppgifter som behövs för beredning av följedokument för inköp, samt för att kontakta användaren om det är nödvändigt, och förtydligar eller korrigerar information relaterad till utförandet av ordern.

7. De begärda finansiella uppgifterna vid betalning med betalkort eller via Internetbanken visas inte, bearbetas eller lagras inte på bolagets hemsida. Alla betalningar skickas till företagets partners servrar.

RETURER OCH √ÖTERBETALNINGAR

När du kan returnera en vara

Vi hoppas att du gillar det du köper på Ny HomeConcept. Men om du ändrar dig, accepterar vi retur, och för att du har 14 dagar på dig.

Om du av någon anledning inte gillar den vara du har fått, har du rätt att returnera det inom 14 dagar utan att ändra produkten på något sätt, ännu bättre om förpackningen kan sparas. Postservicekostnader i detta fall täcks av dig.

Om produkten du får är defekt eller den skiljer sig från originalet täcker vi postkostnaden för att skicka tillbaka det och du får full återbetalning eller ersättningsvara som du önskar. Vi måste dock varna dig för att färgen kan skilja sig något mellan produkt i bild och produkt i verkligheten. Tänk på detta när du väljer en specifik färg, eftersom det inte räknas som en annan produkt.

Vid transportskador, rapportera felet till f√∂raren innan du signerar i den b√§rbara datorn och kontakta Postnord Logistics p√• telefon 0771-33 33 10 eller via e-post till [email protected] f√∂r en snabbare hantering. Du m√•ste ocks√• kontakta NY homeconcepts kundservice [email protected]

Vem betalar för returkostnader

Om inte varan var som det beskrevs, trasig eller ändrad på något annat sätt än väntat, är vi ansvariga för att betala returportokostnader. Om en kund ändrar sig om ett köp och vill returnera det, måste han betala portokostnaderna.

När du är ansvarig för returkostnader debiterar vi ditt konto. Vi kan be dig att acceptera ett faktureringsavtal att godkänna betalningen för dessa typer av avgifter.

Hur returnerar man trasig / felaktig vara

Bilder av varan skulle vara till hjälp för att dokumentera skicket på den vara du köpt och fått, du kan skicka dem till oss via e-post och vi erbjuder lösningar för dig. Om paketet redan är skadat, ta bilder innan du öppnar paketet, så vi skulle veta att den trasiga produkten inte är ditt fel.

Om paketet verkar vara i gott skick, men under öppningsprocessen finner du varan är skadat av någon anledning, igen Рta bilder för dokumentation.

Spåra din order

Din order får ett paket-ID per paket, vilket gör att du kan se statusen för din leverans. Klicka här för att söka efter din beställning med hjälp av ditt paket-ID. Säkerhetsnummer erhålls genom kontakt med NY homeconcept AB. När produkten är redo att hämtas från PostNords agent skickas ett SMS-meddelande från Postnord till det angivna mobilnumret. Om beställningen levereras i flera paket, skickas ett SMS-meddelande per paket.